vrijdag 26 april 2013

In de test: Dr. Oetker Cakepops

Dr. Oetker doet ook mee met de Cakepops-rage en komt op de markt met een "Compleet Pakket voor 10 Cakepops". Ik zag het liggen in de winkel, en kon het natuurlijk niet laten liggen. 

De verpakking van Dr.Oetker Cakapops ziet er in ieder geval goed uit, met een duidelijke foto van hoe de cakepops er uit komen te zien. Alles zit in dit pakket, behalve 1 ei en boter, maar dat is vrij logisch.


Op de achterkant staat een duidelijke stap-voor-stap uitleg over hoe de cakepops gemaakt kunnen worden.


In de verpakking zitten de volgende spullen:
- mix voor cakepops (70 gram)
- 10 vormpjes
- 10 stokjes
- chocolade
- sprinkels


Zelf moet je dus alleen nog boter en een ei toevoegen.

De cakepopmix is zo klaar, maar omdat de hoeveelheid zo klein is, is het wat lastig mixen. Er blijft al snel een klont boter aan de rand van mijn mengkom zitten. Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar het was naar mijn idee handiger geweest wanneer er iets meer mix in de verpakking had gezeten, dat mengt gewoon gemakkelijker. Ook ruikt de mix echt megazoet naar vanille en suiker. Het beslag ziet er na vermengen uit als cakebeslag, maar is iets korreliger.

Er staat niet op de verpakking hoeveel mix je in elk cupje moet scheppen of hoe vol hij ongeveer moet. Ik deed een redelijke theelepel vol, maar dat was blijkbaar iets te veel, ik had nl. maar genoeg voor 8,5 cupje. Er weer uithalen is een crime, dus ik heb het er maar bij gelaten.


De cakepops worden, uiteraard ZONDER stokjes, chocolade en sprinkels, in 15 minuten in de oven gebakken. Hierna laat je ze afkoelen en ga je ze glazuren met de chocolade. Ook deze uitleg staat duidelijk op de verpakking.


Zo zien de cakepops er na het bakken uit. Net als kleine cakejes eigenlijk. Ik heb de kleinste "opgeofferd", om te kijken hoe ze zo smaken en het zal je niet verbazen, ze smaken als cake. Maar dan net een tikje droger.

Het glazuren is niet moeilijk. Je haalt de stokjes door de gesmolten chocolade, even afkoelen, en vervolgens glazuur je de hele cakepop door deze door de chocolade te halen. Goeie tip is wel om de chocolade niet in een schaal maar in een kopje/glas te doen, dip je de cakepops veel gemakkelijker in de chocolade. Nog even sprinkels er overheen en je bent klaar! Wel vond ik de hoeveelheid chocolade war krap, ik had net genoeg voor 8 cakepops. 

Bij het glazuren zijn er bij mij nog 2 cakepops gesneuveld (ze vielen van het stokje), maar als je die laat afkoelen op een stukje bakpapier, zijn ze natuurlijk nog prima te eten.



Het idee van dit pakket vind ik best leuk. Natuurlijk zijn dit soort cakepops niet te vergelijken met ECHTE Amerikaanse cakepops, van cakekruimels, een vulling om de kruimels te laten plakken, een flinke laag chocolade en sprinkels. Je weet misschien wel, waarbij je na 1 cakepop al zo vol zit dat je gelijk uren niet hoeft te eten. (nog nooit een ECHTE cakepop gehad? Die moet je echt eens eten, heerlijk!!). Vergeleken daarmee zijn dit cakejes met een laagje chocolade. Maar om thuis even snel luchtige cakepops met je kinderen te bakken is het een leuk idee.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten